Wednesday, February 5, 2014

Like like like likeeee


If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude.
- Maya Angelou 


Bismillahirahmanirahim

Assalamualaikum dan Selamat Pagi !

Wuyoo ~ rajinnya dia update blog . Ini semua sebab Ayop la ! Hahahaha aku rasa macam ---------- . Ish kalau tak aku ambek masa dalam dua bulan jugak nak target 7 8 post . Tengok , aku kena tukaq plan ishhhhhhhh hahaha . Sebenarnya ni benda kecik ja , rilekss laa chill gituuu . Laaaa yop jangan sedih aku tak marah sangat hang pun. Masehh naaa sebab menyupport aku




And that's how it goes


Oh sebenarnya aku nak cakap pasal benda lain kat post nih , oh yang pasal Ayop tadi takda kena mengena dengan benda yang aku nak cakap ni ahaks

Thats the way aha aha I like it aha aha aha ~~  

Yupp , aku nak cakap pasal "Like"ataupun dalam bahasa Malaysia "Suka"

Bila aku sebut like mesti hampa semua bayangkan ni kan 



Seriusly hampa bayangkan nih?


Aha , betul la tu memang like ni pun aku nak cakap ... Yeayyyyhhh ! tepuk sikit ... 






Like nih selalunya kita boleh dapati dekat facebook (memangla -.-) . Bila kita post status ka gambaq ka , kat bawah tu akan ada butang like .Kalau takdak tu aku taktau la nak kata apa, something wrong somewhere la kot. Cuba gosok mata kot kot salah tengok ka. 

Adaaaa kaaaaaaaann ?

Bila kita like post seseorang tuh maksudnya kita suka la apa yang depa post , setuju dengan post mereka ,tengok ramai orang like kita pun like (ada ka?) atau maybe ada yang like sebab kawan baik mereka yang post (walaupun dia tak setuju dengan post kawan dia) , like sebab nak bodek dan macam - macam lagilaah ! Hanya Tuhan sahaja yang tahu keikhlasan Si Penge-like nih . 







Dalam nak like - like tu pun kena hati2 . Jangan main like jaa . Habes semua nak like . Sambil pejam mata gitu 




Aku pun sama jugak ahaks . Pernah dulu masa zaman ketidakmatangan aku , sukati aku ja like semua benda yang ada kat Timeline. Hahahahaha sangat bengong -.-


Oh ya , cuba tengok nih







Dalam syok - syok like pun kena tengok jugak , tu laaaa 

So lepas ni kena hati2 laa dalam like like nih jangan main tekan jaaa . *Nasihat kepada diri sendiri jugak 

Bukan like ja , share pon sama . Kalau ada gambar yang tak tutup aurat tu (kalau dia Islam) janganlaa kita share walaupun bukan gambar kita. Kalau dia memang freehair janganlaaa tambah dosa dia T___T . 





Kita doakan mereka ya :')

Sebab setiap benda yang kita share tu kita pun dapat saham jugak tidak kira baik mahupun sebaliknya


Oh ya , kalau kita like benda - benda yang depa cakap untuk membantu tu semua contohnya "For every "likeone dollar will be donated to the starving kids all over the globe"


Mungkin macam ni kot


Benar sekali apa yang ditulis


Mungkin memang betul kalau kita like dapat tolong depa . Who knows ? 


Okay , yang tu ja kot


Cop lagi satu , sukala saya untuk meletakkan link blog Ayop yang baik hati lagi penyayang di penghujung post saya . Bolehlaa tengok 


Walaupun saya tahu tiada siapa yang melihat post saya :') 

Ahaks 


Toodles ~~!!


@aliayeah


No comments:

Post a Comment