Sunday, February 9, 2014

Halwa Telinga

Now we share the same bright sun , the same round moon why dont we share the same love - Maher Zain, Hold My Hand


Bismillahirahmanirahim 

Assalamualaikumwarahmatullah !


Semalam final #MLM (Maharajalawak Mega) . Aku tak penah tengok pun cerita tu tapi semalam aku tengok . Sebab Kaklonglaaa . Dia punya gelak sakan gila membuatkan aku insecure n curious .Seperti yang diketahui Sepahtu menang . Tapi aku lebih suka Bocey sebab aku rasa depa lagi lawak . Serius . Shiro pon aku suka jugak . Baru tengok sekali ada hati nak komen2


Bochik + Achey = Bochey



Dapat duit $_$ jugak kan so takpalaaa


Tapi macam biasa aku taknak la cerita pasai depa. Kalau hampa nak tau pasai MLM nih dengan apa yang terjadi kat twitter tengok blog Amir Khalis http://amirkhalis.blogspot.com/2014/02/berbogel-kerana-kemenangan-sepahtu.html


Asyik promote Yop jaa


Ahaks



Ngehh ngehh

Kebetulan macam sama :D


Ohyeahh jadi


Sekarang nih aku tengah dengaq lagu Maher Zain . Subhanallah, suara dia sedapp gila ! Dia nyanyi pun feeling jaaa .Kalau hampa dengaq betoi2 lagu dia n hayati lirik lagu dia , memang penuh dengan makna . Meaningful gitu . Boleh insaf kot dengaq lagu dia ,


Boleh didapati di Youtube



Aku memang minat gilosss dengan lagu2 dia , Zaman kemuncak aku minat dia masa form 2 ka form 3 lebih kurang laa. Aku minat sebab Ain dok promote lagu2 Maher Zain kat aku. Pastu aku dengaq sekali terus jatuh cinta.




Apahal tetiba Korea nih 


Cinta pandang dengar pertama mungkin.


Time tu album dia 'Thank you Allah' . Semua lagu dalam album tuh aku hafal kot.

Pastu sejak aku masuk asrama . Aku lost contact terus dengan Maher Zain .

Cecey ayat agak bajet disitu 





Memang bajet. Mp3 Mp4 Ipod nano kan boleh bawak , 


And


Dia penah mai Malaysia buat konsert tapi aku taklehhh pi , pasai jaauuh time tuu dan takdak duit






Di samping mempunyai suara yang lunak lagi enak beliau juga dikurniakan paras rupa yang kacak lagi handsome dan ganteng gitu.



Kacak bukan ?


Sudah berkahwin dan dah ada anak pun T_T :)


Subhanallah , Alhamdulillah dia gunakan nikmat yang dikurniakan Allah ke arah kebaikkan . Mengajak semua umat islam berzikir dan mengingati Maha Pencipta , Allah


Bukan itu sahaja lagu- lagu dia pun kalau kita dengar banyak jugak meliputi seluruh aspek dalam Islam contoh tentang Nabi Muhammad , tentang ibu , lagu untuk orang baru kahwin , lagu tentang keamanan , palestin dan macammmmmm macam lagi


Ya Nabi  Salam Alayka
Baraka Allahu Lakuma
Insha Allah
Number One For Me
Thank You Allah
For The Rest Of My Life
Open Your Eyes
Hold My Hand
The Chosen One
Awaken
Freedom
Always Be There
Palestine Will Be Free
Allah Hi Allah Kiya Karo
Subhana Allah
Ya Nabi Salam Alayka
One Big Family
My Little Girl
I believe
So Soon
I Love You So
Sepanjang Hidup
Forgive Me
Radhitu Billahi Rabba
Muhammad
Mawlaya
Assalamua Alayka


Ada lagi yang aku tak tulis nih , taktaulaa . Wehh aku taip sendiri kot hahaha


Jom usha sikit Biodata beliau





Nama Sebenar : Maher Mustafa Maher Zain

Tarikh Lahir : 16 July 1981

Tempat Lahir : Tripolu , Lebanon

Status : Sudah berkahwin T_T

Asal : Sweden

Pendidikan : Degree dalam Aeronautical  Engineering (WHOAA !!)

GenreR&B,Soul music,Pop music,World music,Acoustic music,Nasheed

Labels : Awakening Records , Sony Music 



*Warna warni teringat biodata yang ditulis dekat buku kawan - kawan masa kecik dulu :3




Haaa yang tu ja , makanan minuman kegemaran hobi semua memanglaa aku taktauuu nanti dia mai Malaysia lagi aku tanya dia okaay ?

Maher Zain pun ada nyanyi duet dengan Irfan Makki (lagu I believe) dan Mesut Kurtis (lagu Subhana Allah ngan apa entah lagi) . Suara depa dua ni pun power !



Irfan Makki & Maher Zain


Mesut Kurtis (aku x jumpa gambar dia dengan Maher Zain)


Tapi yang pasti , dia pernah lalui zaman jahiliyah macam penyalahgunaan dadah dan ketagihan alkohol .Dia memang Islam sejak kecil tapi tu laaa . Dia dikatakan pernah nyanyi lagu dengan Lady Gaga tapi tak sure tu khabar angin ka apa sebab ada jugak yang cakap tu semua tipu ja ! Tapi apa2 pun Alhamdulillah dia tersedar lepastu bertaubat seterusnya hasilkan lagu - lagu islamik yang sedap didengar



Muka aku bila dengar lagu dia . ye jee


Last sekali , aku doakan dia dapat hasilkan lagu - lagu yang best gempak wow kedebabom whoa lagi di masa hadapan dan harap semua umat Islam khususnya remaja suka dan tertarik ngan lagu dia.

Mungkin simpan lagu dia dalam Mp3 Mp4 Ipod nano shuffle ipad samsung galaxy note 3 sony xperia Z1 .

Aku jugak berharap dia terus maju dan sentiasa merendah diri . Semoga Allah terima amalan dan niat dia yang nak berdakwah melalui lagu2 dia. Insha Allah , you'll find your way ~




Untuk Maher Zain

Gambar di atas tiada niat untuk menggoda Maher Zain walaupun dia mempunyai 3 lagi tempat kosong,

walaupun dia tak kenal aku

walaupun dia tak faham apa yang aku tulis

walaupun dia tidak akan jumpa blog aku


Ok stop


Ngeh ngeh


Sebelum tu nah hadiah untuk orang yang baca post aku sampai habes :3





Best bukan ? Eleh tak tengok la tu


Ok Bye !


Toodles ~~!




@aliayeah









2 comments:

  1. insyaallah lagu pertama dia yang aku tahu :)

    ReplyDelete
  2. Salam. Selamat blogging dik :)
    http://farahfirdaus.blogspot.com

    ReplyDelete